16 Mart 2012 Cuma

Sevgi Perdemizin 64.65.66.67.68.69.70. Parçaları Komşumuz Kadriye Teyze'den


Kadriye teyze bizim çok eski ve değerli bir komşumuzdur. Görseniz kendisine bayılırsınız. Öyle güleryüzlü öyle tatlı dillidir ki, yüreği ise sıcacık ve sevgi doludur. Kadriye teyze 48 yıldır çeyiz işleriyle uğraşıyor. Kendisi Gönenli.  Sevgi perdesinden bahsedince çok sevindi, heyecanlandı birçok çalışmasını toplayıp getirdi bana sağ olsun. Sevgi perdemizde birçok çalışma var fakat iğne oyası ve mekik hiç yoktu.  Bu çalışmalar hep aklımdaydı. Kadriye teyze, sevgi perdemiz huzur evinde sergilendiğinde; oradaki bayanların, her bir parçada kendilerini bulacaklarını, ben bundan yapmıştım gençliğimde, diyerek duygulanacaklarını düşünüyor.  Her parçanın bir anısı var yalnız bir tanesi var ki anlatırken gözyaşlarımızı tutamadık.  Kızımın hastalığı döneminde senelerdir yaptığım motifi yapamadım Elifcim diyor.  Yanlış yaptım bu örtüyü diye gösterdi.  O yıllara o çektiği acılara gömüldü duygulandı gözyaşlarını tutamadı tabi bizde.  Çok şükür kızı çok iyi artık. Ama el işi deyip geçmemek lazım onları yaparken biz ne emekler veriyoruz, ne duygular hissediyoruz. Bize yıllar sonra o gün yaşadıklarımızı hatırlatıyor bizi kültürümüzü yansıtıyor, bu güzelliklerimize sahip çıkmalı onları yaşatmalıyız.  Kadriye teyzeme çok teşekkür ediyorum ellerinden öpüyorum.



Simli olan örtü iğne oyası ve kurdele işi  
Beyaz-sarı olan örtü ise o bahsettiği bağlantılarını yanlış yaptığı iğne oyası tepsi örtüsü




Dantel çalışması ve kesme şekeri örgü örneği

Mekik çalışması muhteşem görünüyor.


 

İğne oyası motiflerden oluşan bir örtü


Mekik çalışması

İğne oyalarından broşlar (papatya- gelincik) ve iğne oyası motifler



Bir şal – çiçek motif ve patik çalışması





Sandıktan çıkardığı Kastamonu işi bu işi bayanlar iğne tığ kullanmadan yapıyorlarmış. Parmaklarıyla bağlayarak düğümler atarak. Çok güzel..



4 yorum:

İlayda'dan Hobiler dedi ki...

Hepsi birbirnden değerli parçalar gercekten çok tesekkür ederz Kadrye Teyzeye :)
Canım senin mimledim sayfamda cevaplamk istersen tabi :)

fadinin sanati dedi ki...

eline saglık kadriye teyzenın..gönenli olupta marıfetlı olmamak mümkünmü..

mahmur prenses dedi ki...

ilaydacım artık pek fazla internete gıremıyorum canım vakit olursa mımı yapacagım. sizleri cok ozluyorum. artık iş yerinde int. yok :(

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

Kadriye teyzeyi tebrik ediyorum.elleride kendide artık dert görmesin..hepsi çok güzel..